Namazın vakitleri Kur’an’da belirtilmiş midir? Namaz kaç vakittir?

ARKADAŞINA SÖYLE
  • more Namazın vakitleri Kuranda belirtilmiş midir? Namaz kaç vakittir?

kuranda namazın vakti belli değildir. bugünkü kılınan namaz islamiyete sonradan konulmuş zorla kabul ettirilmeye çalışılıyor. kuranda salat vardır. dua demektir. nerede geciyor beş vakit namaz kılındığı?

Değerli Kardeşimiz;
Kuran içinde geçen tabirleri rastgele ve kuralsız olarak anlamlandırmak ve ilmi kaidelere riayet etmemek tam bir cahillik ve yanlış bir tavırdır. Bu gibi tabirlerin manasını ve çerçevesini dinde ve dilde otorite olan peygamberimiz ve onun varisleri olan Kur’an alimleri belirler. Yoksa her önüne gelen ben bu tabirden şunu anlıyorum derse, ortada din diye bir şey kalmaz.  Meseleye bu açıdan bakılması gerektiğini yeniden bilgilerinize sunarız. Namaz; Kuran, Sünnet ve icma ile sabit olan farz bir emirdir.

Kuran Açısından Namaz

Nisa / 103 Namazı bitirince de ayakta, otururken ve yanınız üzerinde yatarken (daima) Allah’ı anın  Huzura kavuşunca da namazı dosdoğru kılın; çünkü namaz müminler üzerine vakitleri belli bir farzdır

Bakara / 43 Namazı tam kılın, zekâtı hakkıyla verin, rükû edenlerle beraber rükû edin

Bakara / 238 Namazlara ve orta namaza devam edin  Allah’a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın

Hud / 114
Gündüzün iki ucunda, gecenin de ilk saatlerinde namaz kıl  Çünkü iyilikler kötülükleri (günahları) giderir  Bu, öğüt almak isteyenlere bir hatırlatmadır

Maide / 91 Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi,Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister  Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi?

Nisa / 142 Şüphesiz münafıklar Allah’a oyun etmeye kalkışıyorlar; halbuki Allah onların oyunlarını başlarına çevirmektedir  Onlar namaza kalktıkları zaman üşenerek kalkarlar, insanlara gösteriş yaparlar, Allah’ı da pek az hatıra getirirler.

Taha Süresinin 130 uncu ayetinde: Güneşin doğmasından önce de, batmasın dan önce de Rabbını övgü ile tesbih et. Gecenin bazı saatlerinde ve gündüzün etrafında (iki ucunda) da tesbih et ki, rızaya ulaşasın.” Buyurulmuş.

Güneşin doğmasından ve batmasından önce , gece saatlerinde ve gündüzün iki ucunda olmak üzere beş ayrı vakitte  Cenab-ı hakk’ ı tesbih yani namaz kılmak emredilmiştir.

Bakara Süresinin 238 inci “namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin” mealindeki Ayet-i kerimede “namazlar” anlamındaki “salâvat” kelimesi çoğuldur. Arapça da çoğul üçten başlar. “İki’ ‘ ye tesniye denir ve ‘ ‘ iki namaz’ ‘ sözü “salateyn’ ‘ şeklinde söylenir. Demek oluyor ki, ayetteki ‘ ‘ salavat’ ‘ sözünden en az üç namaz anlaşılır. Ayrıca bir de “orta namaz” var. Çünkü matuf, matuf aleyhten (üzerine atıf yapılandan) ayrıdır. Bu sebeple “orta namaz”, “namazlar’ ‘ ifadesine dahil olmadığı gibi, her iki yanında eşit sayı bulunmadığı için, üç namazın arasında yer alacak bir namaza ‘ ‘ orta namaz’ ‘ denilmesi de mümkün değildir. O halde, ayetteki “salavat” kelimesi, en az dört namazı ifade eder. Orta namaz buna eklendiğinde beş vakit namaz ortaya çıkar. Orta namazın ikindi namazı olduğu bazı hadislerde açıklanmıştır.

Hüd süresinin 114′ üncü ayetinde ise, “Gündüzün iki ucunda ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl…” buyurulmaktadır.

Ayet-i celilede ‘ ‘ gündüze yakın saatler” anlamındaki “zülef” kelimesi, “zülfe” nin çoğuludur. Yukarıda belirtildiği üzere en az üç adedi ifade eder. demek oluyor ki, bu ayete göre gecenin gündüze yakın saatlerinde, (akşam, yatsı ve sabah namazı olmak üzere) en az üç namaz var. Ayrıca gündüzün iki ucunda da iki vakit var. Böylece bu ayet-i kerimeden de namazın beş vakit olduğu anlaşılmaktadır.

Bunlardan başka Nisa, 4/103. Hud, 11/114; İsra, 17/78; Rum, 30/17-18; Nur, 24/36; Kaf, 50/39-40; Dehr (İns8n) , 76/25-26 ayet.-i kerimelerinde de beş vakit namaza veya vakitlerine mücmel o1arak işaret eden ifadeler bulunmaktadır. Bu mücmel ifade ve işaretler, Rasulüllah’ in söz ve uygulamaları ile açıklanmış, onun açıkladığı ve uyguladığı şekilde bütün Müslümanlar tarafından ameli uygulama olarak günümüze kadar devam ettirilmiştir. Asr-ı Saadetten beri her asırda Müslümanlar beş vakit namaz kılmış hiç kimse bunun aksini söylememiştir. Bu itibarla “Kur’ an’ da beş vakit namazın bulunmadığı iddiasının ilmi hiç bir değeri yoktur.

Hadis Açısından Namaz

Kul ile küfür arasinda namazi terk etmek vardir” Hadis’i serif (Ahmed ibn’i Hanbel)

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdu ki: Cenabı hak kulları üzerine tevhidden sonra namazdan daha sevgili hiçbir şeyi farz kılmadı. Eğer namazdan başka Allah’a daha sevgili bir şey olsaydı, melekler kendisine onunla ibadet ederlerdi. Onların kimi rükuda kimi secdede, kimi de kıyamdadır. Denilir ki: semada namaz kılan melekler rahmanın hizmetkarı diye isimlendirilirler. Ve bununla diğer meleklere övünürler.

Ebü’d-Derda (r.a.) dedi: Allah’ın hayırlı kulları güneşi, ayı ve gölgeyi Allah’ı anmak -yani namaz- için gözetirler. Rivayet edilir ki: kıyamet gününde kula ilk sorulacak şey namazdır. Eğer namazı tam bulunursa diğer amelleri kabul edilecek, eğer eksik bulunursa diğer amelleri de reddedilecektir.

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) buyurdu ki: “kim kasdet namazı terk ederse, Muhammed’in (s.a.v.) zimmeti ondan uzak olur. ” ve yine (s.a.v.) buyurdu ki: “Beş vakit namazı Allah (c.c.) kullarına farz kıldı. Kim onları vaktinde eda ederse kıyamet gününde kendisi için nur ve (burhan) olur. Kim onları terk ederse Firavun ve Hâmân ile haşr olunur.”

Buna benzer daha çok hadislerde namazın ne olduğu ve mahiyeti bildiriliyor. Salat kelime olarak Arapça’da “dua etmek, övmek, tâzim etmek” gibi anlamlara gelmektedir. Zaten namaz hareketlerinin tamamında bu manalar bütünü ile mevcuttur. Ama ıstılah olarak namaz belli şartları ve vakitleri olan özel bir ibadet şeklidir. Bu şekli tespit ve tayin eden ise yine Kuran ve sünnettir. Yoksa bazı ifsadçılar gibi, kelime oyunları yapıp, salt kelime manasını nazara verip, ıstılah manasını dikkate almamak ilim ve insaf ile bağdaşmayacağı malumunuzdur.

Son olarak, caferi fıkhında namaz 3 vakitte kılınır ama öğle ile ikindi, akşam ile yatsı cem edildiği için toplamda 5 vakit oluyor.

Gelen Aramalar:

ARKADAŞINA SÖYLE
  • more Namazın vakitleri Kuranda belirtilmiş midir? Namaz kaç vakittir?

Diğer Yazılar:

Pir Sultan Abdal'ın namaz hakkında görüşü nedir?
Ailem "Ramazan bizim orucumuz değil" diyor. Ramazan orucu'nun sünnilerin olduğu doğrumu?
Türkçe ibadet edilebilir mi, örneğin namaz sûrelerini Türkçe okusak olmaz mı?
besmele nedir ve besmele'nin manası nedir? besmele nasıl okunmalıdır? Bismillah'taki Allah ne demekt...
alevilikte tevhid , Allah’ın varlığı ve birliğine iman var mıdır?
Allah dostu, şehit, Allah’a sadakatle bağlı bir insan olmak için neler yapılmalıdır?
şeriat, tarikat, marifet, hakikat nedir? islamiyet ve müslümanlıkla ilişkisi nedir?
Nefis terbiyesi nedir? nefis muhasebesi nedir? nefis tezkiyesi nedir? nefis terbiyesi nasıl olur? ne...

Benzer Yazilar

9 Comments

  1. Anonim diyor ki:

    ilk cem evi neresi,cem evi kuranda geçermi,yoksa cami gibimi kabul görür kuran,yani kuranda geçmez ama insanlar ibadetlerini yapmak için inşaamı etmişlerdir,vesselam

    [Reply]

  2. ibrahim diyor ki:

    s.a Alevilerrin geneli neden namaz kılmazlar.

    [Reply]

  3. mehmet diyor ki:

    saygı deyer arkadaşlar biz müslümanlar kuranı kerimi tam olarak petgamber efendmiz sav gibi tefsir edemeyiz konu şuki allah hu taala namaz vakitleri süylememiş olabilir ama onun elçisi ve resulü peygamber efendimiz hz muhamet sav hal ve hareketleri bize sünettir ama kuranı tefsiriyle beş vakit nama kılmamız emir etmitir kuranı kerimde bazı farzlar nasıl yapacaksı tam anlatılmamı olabilir bunları peygamberimiz sav bizlere tamamlamıştır

    [Reply]

  4. mehmet diyor ki:

    bence namaz kılmayan cenete gideme ve cenet cehenem haktır

    [Reply]

  5. mehmet diyor ki:

    kızıl başlı alevilik midir alevilik mesebmidir

    [Reply]

  6. nurdan diyor ki:

    namaz müminin miracıdır.insanı her türlü günahtan alıkoyuyor.namazsız ahiretin de olmaz…

    [Reply]

  7. nurdan diyor ki:

    keşke 24 saat farz olsaydı..biz beşeriz…bize zor geliyor …Allah bizleri affetsi…namazin mezhebi alevisi sünnisi bilmem neleri olmaz…namaz bizi yaratan O şanı yüce olana ibadet için Onun rızası için yapılır…keşke biz anlayabilsek ONU….

    [Reply]

Leave a Comment

Daha fazla İman Esasları, İslam
Hünkar Hacı Bektaş Veli hazretlerinin “Her ne arar isen kendinde ara , Kudüste Mekkede Hacda değildir” sözü neyi ifade etmektedir?

NE ARARSAN KENDİNDE ARA Hararet nardadır sacda değildir Keramet baştadır tacda değildir Her ne arar isen kendinde ara Kudüste Mekkede...

Kapat